Mini Haus Anaokullarında Rehberlik

Erken çocukluk olarak adlandırılan 0-6 yaş dönemi bir insanın hayatının altın çağıdır.

Fiziksel büyüme bu dönemde nasıl hızlı ise bilişsel, motor, duygusal ve sosyal gelişim alanları da aynı hızla gelişir. Rehberlik birimi, Mini Haus ile okul hayatına başlayan öğrenciler için tüm bu gelişim alanlarını destekleyici çalışmalar planlarken, psikososyal açıdan koruyucu ruh sağlığını hedeflemektedir.

MİNİ HAUS BABY’DE REHBERLİK

Okula başlangıç sürecinde oryantasyon olarak adlandırılan bir uyum dönemi vardır. Çocuklar aileleri ile birlikte öğretmenleri ile tanışır kaynaşır, öğretmen ile güvenli bağlanma sağlandıktan sonra sınıfa ve arkadaşlarına dahil olurlar. Oryantasyonda her öğrenci psikolog tarafından gözlemlenir, öğretmen ve ailelere danışmanlık verilir.

Günlük rutinde çocuklar sınıfta, etkinlik saatinde, branş derslerinde, yemekte, bahçe saatinde ve uykuda psikolog tarafından gözlemlenir. Bu bağlamda çocukların duygusal ve sosyal gelişimleri, gereksinimleri saptanır. Öğretmenlerle gerekli çalışmalar planlanır, sınıf içi grup çalışmaları veya bireysel etkinlikler planlanır, öğretmenlere danışmanlık verilir. Ailelerle görüşmeler yapılır. Aile görüşmelerinde çocuk odaklı ebeveyn danışmanlığı esaslarına ilişkin rehberlik çalışmaları düzenlenir. Yılda iki kez rutin rehberlik görüşmeleri planlanır. İhtiyaç duyan aileler ile daha sık görüşülür.

Gelişim takibi yapılırken Ankara Gelişim Tarama Envanteri uygulanır. Bu test 0-72 ay arasındaki çocukların dil-bilişsel, ince motor, kaba motor, sosyal beceri, öz bakım ve genel gelişiminin takvim yaşına uygunluğunu değerlendirir. Normal gelişim gösteren çocuklara yılda iki kez, desteğe ihtiyaç duyan çocuklara üç ayda bir gelişim değerlendirme testi uygulanır. Test sonuçları raporlanır ve aileler ile paylaşılır.

Ailelerin desteğe ihtiyaç duyduğu emzik/meme bırakma, tuvalet eğitimi, biberon bırakma, yeni kardeş doğumu gibi çocukların hayatlarındaki dönüm noktalarında da çocuk odaklı ebeveyn danışmanlığı verilir.

  • Hizmet İçi Eğitim kapsamında öğretmenlere ve diğer okul çalışanlarına ihtiyaçları doğrultusunda eğitim ve seminerler düzenlenir.
anaokulu-rehberlik

MİNİ HAUS ANAOKULU’NDA REHBERLİK

Okula başlangıç sürecinde oryantasyon olarak adlandırılan bir uyum dönemi vardır. Çocuklar aileleri ile birlikte öğretmenleri ile tanışır kaynaşır, öğretmen ile güvenli bağlanma sağlandıktan sonra sınıfa ve arkadaşlarına dahil olurlar. Oryantasyonda her öğrenci psikolog tarafından gözlemlenir, öğretmen ve ailelere danışmanlık verilir.

Günlük rutinde çocuklar sınıfta, etkinlik saatinde, branş derslerinde, yemekte, bahçe saatinde ve uykuda psikolog tarafından gözlemlenir. Bu bağlamda çocukların duygusal ve sosyal gelişimleri, gereksinimleri saptanır. Öğretmenlerle gerekli çalışmalar planlanır, sınıf içi grup çalışmaları veya bireysel etkinlikler planlanır, öğretmenlere danışmanlık verilir. Ailelerle görüşmeler yapılır. Aile görüşmelerinde çocuk odaklı ebeveyn danışmanlığı esaslarına ilişkin rehberlik çalışmaları düzenlenir. Yılda iki kez rutin rehberlik görüşmeleri planlanır. İhtiyaç duyan aileler ile daha sık görüşülür.

Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE): Gelişim takibi yapılırken Ankara Gelişim Tarama Envanteri uygulanır. Bu test 0-72 ay arasındaki çocukların dil-bilişsel, ince motor, kaba motor, sosyal beceri, öz bakım ve genel gelişiminin takvim yaşına uygunluğunu değerlendirir. Normal gelişim gösteren çocuklara yılda iki kez, desteğe ihtiyaç duyan çocuklara üç ayda bir gelişim değerlendirme testi uygulanır. Test sonuçları raporlanır ve aileler ile paylaşılır.

Çoklu İlgi ve Zeka Alanlarının Belirleme Testi (TIMI): 5 yaş sınıfı öğrencilerine uygulanan TIMI Testi ile zekanın 8 farklı alanı içerisinde çocukların hangi zeka alanına yatkın olduğu tespit edilirken, psikososyal açıdan desteklenmesi faydalı olacak zeka alanlarını da belirler ve rehberlik bünyesinde önerilerde bulunulur. Test sonucu raporlanır ve aileler ile paylaşılır.

Metropolitan Okul Olgunluğu Testi: Çocukların okula, okulun gerektirdiği kurallara ve öğrenmeye hazır olup olmadığını saptamak amacıyla, 6 yaş sınıfı olan okul öncesi grubuna uygulanır. Dönem başında uygulanır ve raporlanır. Böylece Mini Haus Anaokulundan mezun olacak her öğrencinin ilkokula daha hazır ve donanımlı başlaması adına, ihtiyaç duyduğu çalışmalar çerçevesinde “Bireysel Gelişim Programı” hazırlanır. Ailelere çocuklarına en uygun okulu seçmeleri konusunda rehberlik edilirken okul olgunluğu düşük skorlanan öğrenciler için geliştirilen bireysel gelişim programı sonrasında test tekrarlanır ve aileler ile yol haritası planlanır. Her testin sonucu raporlanır ve aileler ile paylaşılır.

  • Hizmet İçi Eğitim kapsamında öğretmenlere ve diğer okul çalışanlarına ihtiyaçları doğrultusunda eğitim ve seminerler düzenlenir.

Çocuklarınızın sağlıklı gelişebilmesi için her şeyden önce size ihtiyaçları var. Çocuklarınızla kaliteli zaman geçirmeyi ihmal etmeyin.

Sevgili Büyüklerim; Eğer Benim Davranış ve Uyum Problemleri Yaşamamı İstemiyorsanız Aşağıda Söyleyeceklerimi Uygulayın:

1-Gelişim dönemlerimin özelliklerini çok iyi bilin ve benden gelişim düzeyime uygun davranışlar bekleyin.

2-Yaşıma uygun sorumluluklar verin bana. Bende ban güvenildiğini, önemsendiğimi ve işe yaradığımı hissedeyim.

3-Ben sizin dediğinizi değil yaptığınız yaparım, unutmayın. O yüzden bana iyi model olun.

4-Benim önümde asla şiddetli tartışmalar yapmayın. Taraf tutmamı istemeyin.

5-Bana karşı demokratik tutum sergileyin. Doğru olan neyse o olsun.

6-Benim olur olmaz bütün istediklerimi gerçekleştirmekten vazgeçin. Kurallı, kararlı ve tutarlı olun.

7-Eğer bende davranış problemleri olduğunu düşünüyorsanız, bir uzaman danışın. Ama sadece uzmanı dinlemekle kalmayıp dedikleri de yapın… Önemli olan sorunlarımı bilmek değil, çözüm yolunda ilerlemektir.

8-Bazen sorunumun kendiliğinden geçeceğini düşünürsünüz. Oysa uyum ve davranış bozukluklarım kendiliğinden geçmez. Bu nedenle sorunumu önemseyin.

9-Asla beni küçük düşürücü aşağılayıcı ve suçlayıcı tavırlar sergilemeyin. Beni başkalarının yanında kesinlikle eleştirmeyin ve başkaları ile kıyaslamayın.

10-Spor, müzik, drama gibi etkinliklerde bulunmamı destekleyin ki kendi yeteneklerimi ve beğenilerimi keşfedeyim. E biraz da enerjimi boşaltayım.

11-Benim olumlu özelliklerimi görün ve pekiştirin.

12-Bana inanın ve güvenin. Benden iyi şeyler beklerseniz iyi şeyler görürsünüz.

13-Hata yaptığımda fazla büyütmeyin, hatalarımı birlikte tartışalım ve doğruyu bulmam için bana yardımcı olun.

14-Benim de bir birey olduğumu sizden farklı bir kişiliğim olabileceğini unutmayın ve benim fikirlerime önem verin.

Unutmayın; bu davranışlarınızı sadece bir süreliğine uygulamanız, benim istediğiniz yönde değişmemi sağlamaz… O nedenle tutarlı ve sürekliliği devam ettirin.

Son olarak ta size bir hediye emanet olarak verildiğimi unutmayın, beni sevin ve bunu her zaman gösterin. Tek isteğim koşulsuz kabul ve sevgi.

Anaokullarımızın rehberlik birimiyle görüşmek için
bizimle iletişime geçin.